Stichd

Stichd

Apple en PC goed en accuraat laten samenwerken

In de grafische afdeling binnen stichd werken ze enkel met Apple toestellen en dat botst met de overige afdelingen die enkel met PC werken. De 2 verschillende besturingssystemen goed en accuraat met elkaar laten communiceren is en blijft voor IT medewerkers een moeilijke klus.

Stichd ontwerpt, produceert en verkoopt legwear en bodywear voor A-merken zoals Puma, Tommy Hilfiger, Head en Levi’s, swimwear voor Puma en ook F1 fanwear voor grote merken zoals Ferrari, Mercedes en Red Bull.

Het Stichd team bestaat uit ongeveer 400 werknemers, waarvan de meerderheid gebruik maakt van computers met een Microsoft Windows besturingssysteem. Bestanden worden opgeslagen op een centrale server gebaseerd op dezelfde omgeving. Een eenvoudige klus voor de IT medewerkers om dit onder controle te houden. Maar… ontwerpers, fotografen en marketeers werken op Apple Macintosh computers. Deze twee verschillende besturingssystemen goed en accuraat met elkaar laten communiceren is en blijft voor IT medewerkers een moeilijke klus.

Voor een Microsoft Windows expert is het geen sinecure om de volledige controle over alle Mac toestellen te behouden, bovendien werkten de Mac gebruikers met verschillende versies van het besturingsysteem en software zoals Adobe CC. Als extra challenge bevinden die Mac toestellen zich vaak over de ganse wereld, van Hong Kong tot Londen en Nederland. Een diversiteit aan plaatsen, tijden en talen dus. Geen eenvoudige opgave om al die toestellen te beheren. Het resultaat was dat o.a. veel InDesign bestanden corrupt werden en het enorm veel nodeloze rework genereerde.

Stichd ondernam actie en ging via Google op zoek naar een Apple expert. Na een initieel contact en kennismaking met Allington, gingen de deskundigen ter plaatse om door middel van een intake gesprek de problemen te analyseren.

De uitdaging

First things first!

De volledige infrastructuur is in kaart gebracht en na een grondige analyse werd er besloten om een “Managed Service” uit te werken en wereldwijd te integreren.

Hierna werden alle toestellen tot in het kleinste detail geïnventariseerd en een overzicht met de gebruikte software opgesteld. Op basis van deze gedetailleerde inventaris werden doelgerichte en specifieke rollen gedefinieerd en toegekend per gebruiker. Voor elke functie en rol werden de persoonlijke noden in kaart gebracht. In samenspraak met stichd werd er bekeken welke versies van het besturingssysteem en de diverse applicaties moesten voorzien worden op de toestellen. Een belangrijke kanttekening hierbij is, dat de laatste versie niet per definitie de meest aangewezen is omwille van bijkomende factoren zoals gebruikte plug-ins en drivers. Onze Allington expertise komt hierbij als extra troef van pas.

Vervolgens installeerde Allington op elk toestel zijn “Managed by Allington” client toepassing. Ook hiervoor werd een stappenplan uitgewerkt om die in verschillende fases te laten uitvoeren. De medewerkers mochten immers niet gehinderd worden in hun productiviteit. Deze uniek ontwikkelde client is in staat om wereldwijd connectie te maken met de Allington server, waarop alle vooropgestelde rollen in zijn specifieke defenitie vastgelegd zijn. Op basis van het serienummer van de Mac, weet onze server met welke software en OS dat specifiek toestel moet worden uitgerust. Wanneer een medewerker echter zelf een nieuwe OS versie of software installeert, anders dan voorgedefinieerd, dan zal onze Allington server zelf en volledig automatisch de software naar de vastgelegde versie terugzetten. Dit noemen we “Self-Healing”.

Nu iedereen met dezelfde en juiste versie werkt, en vooral ook blijft werken, wordt het beheer en troubleshooten voor IT een stuk eenvoudiger. Een eventueel probleem doet zich nu voor bij iedereen, of bij niemand. Uit ervaring weten we dat na een Allington-integratie, gebruikers gevrijwaard blijven van verdere problemen. Mocht er zich toch iets voor doen, dan kunnen we dankzij de ingebouwde “Self-Healing” en onze vooropgestelde definities zeer eenvoudig, uitermate snel, accuraat en zelfs zonder tussenkomst van IT oplossen. En dit wereldwijd, specifiek en on time.

Besparingen?

Door onze jarenlange expertise weten we dat een nieuw toestel in productie nemen, waarbij het wordt voorzien van de juiste gebruikersinstellingen, het installeren van de nodige software alsook het toevoegen van plug-ins, al snel enkele uren in beslag kan nemen.

Door gebruik te maken van Managed by Allington kan de IT dienst van stichd installatietijden reduceren tot 15 à 20 minuten per Mac toestel, waarvan het meeste van deze tijd zit in het uitpakken van het nieuwe toestel, insteken in het stopcontact en op de power-button drukken. Alle andere taken gebeuren vanzelf, volledig automatisch, op de achtergrond en zonder tussenkomst van de IT afdeling of de eindgebruiker.

Dankzij deze tijdsbesparing heeft de IT dienst van Stichd meer tijd voor persoonlijk contact met de eindgebruiker. Tevens spaart stichd kosten uit waardoor financiële resources efficiënter kunnen worden ingezet voor de verdere ontwikkeling en groei van de onderneming.

Resultaat?

Een minder stressvolle IT afdeling met een significant gereduceerd aantal service-tickets en tevreden eindgebruikers zonder grote problemen, zodat ook zij zich kunnen focusen op hun kerntaken.

Wanneer medewerkers een nieuw toestel ontvangen zal IT daar voortaan minder tijd aan moeten besteden. Eenvoudigweg de serienummers doorgeven aan Allington is meer dan voldoende om de nieuwe toestellen volledig automatisch te voorzien van de juiste software en OS. Nog een occassionele muisklik op de “install-button” is alles wat rest.

Met uiteraard een tevreden klant als eindresultaat.

Ook een uitdaging voor ons team?