Communicatiebureau X

Communicatiebureau X

Binnen enkele ogenblikken werd Communicatiebureau X geholpen

De uitdaging

Onze klant werkt in een strakke deadline business voor verscheidene klanten, van grote bekende merken tot kleine start-ups.  Alle medewerkers werken dagelijks via de fileserver, up-to-date, naast en met elkaar. Alle data en werkbestanden staan hier dan ook op. Toen ze op een doodnormale ochtend de fileserver plots niet meer konden bereiken, legde dit dan ook meteen de ‘workflow’ even lam.

Zij contacteerden Allington in de hoop binnen enkele ogenblikken terug op gang te zijn. Er hingen namelijk nog enkele dringende deadlines boven het hoofd…

De oplossing

Dankzij het schermdelen kon Manu van Allington meteen meekijken naar de status van de server en de eerste analyses maken. Helaas was er geen goed nieuws: de verbinding met de fileserver kon niet tot stand gebracht worden. Hij vreesde een ernstig hardware probleem en zou de server meteen komen ophalen. In de infrastructuur van de server waren gelukkig een back-up systemen opgezet om dit soort noodsituaties te overbruggen. Een geweldige oplossing indien deze ook gecheckt zou worden op goede werking ervan… Het ongelukkig verdict? Wegens een ongelukkig voorval en verkeerde doorbriefing was de live back-up verkeerd gelopen. De laatste live data was reeds 7 maanden oud. Op naar het volgende plan: de backup tapes! Door diep in de nacht nog alles in gereedheid te brengen, is Manu er in geslaagd ons tegen de ochtend van de eerste status te voorzien. De backup tapes bevatten alle data van de avond voor de server crash, “champagne”! Zo kon de bloeddruk eindelijk zakken en begon Manu alle data van de backup te recupereren.

Dinsdagochtend ging alles de mist in, donderdagavond had onze klant een harde schijf met alle inhoud van de server op. Een tijdelijke overbrugging voor wanneer ze opnieuw live gingen met een nieuwe server, maar een zegen voor een bedrijf als dit.

Zij contacteerden Allington in de hoop binnen enkele ogenblikken terug op gang te zijn. Er hingen namelijk nog enkele dringende deadlines boven het hoofd…

“Wat ons betreft een 11/10 qua service, flexibiliteit, inzet en probleem oplossend denken!”

Nadien besefte onze klant wat hen werkelijk boven het hoofd hing. Maanden werk (en de reputatie tegenover klanten) zou in 1 knip in gevaar komen. Vanaf nu worden de nodige controlepunten ingebouwd voor de server zodat ze geruster kunnen slapen.

Ook een uitdaging voor ons team?